22 January – 5 March 2018

SENSATIONNELLE NOVITÄT

Martin Gerlach and Ogawa Kazumasa


Martin Gerlach, Plate 39, Füllungen und Vignette aus weissen und Feuer-Lilien mit Vase und Lüwenkopf, 1893, collotype, 29.5 x 21.5 cm.

 

[Ακολουθεί ελληνικό κείμενο]

Sensationnelle Novität (Sensational Novelty) borrows its title from the promotional material for a series of collotypes by Martin Gerlach and brings together works by pioneers of photography Martin Gerlach and Ogawa Kazumasa.

Martin Gerlach (Martin Peter Gerlach)
March 13, 1846 – April 9, 1918 

German-Austrian photographer and publisher Martin Gerlach was amongst the first to experiment with photography. The exhibition features eight collotypes from Festons und Decorative Gruppen nebst einem Zieralphabete aus Pflanzen und Thieren, Jagd, Touristen – und anderen Geräthen (1893), presented for the first time in the historical context and the intellectual milieu of Secessionist Vienna. This was Gerlach’s first publication to include exclusively photographic work. The highly imaginative collages on display are selected from an extensive series of 146 collotypes. Gerlach’s compositions are an idiosyncratic innovation within the tradition of botanical compendia — in his own words, Gerlach’s desire to “offer too much rather than too little” meant that the collages were effectively “a kind of piling up of subjects”.

Ogawa Kazumasa (also known as Ogawa Kazuma or Ogawa Isshin)
September 29, 1860 – September 6, 1929

Japanese photographer, printer, and publisher Ogawa Kazumasa is widely acknowledged as one of the pioneers of photography and photomechanical printing in the Japanese Meiji era. His training in photography started at the age of 15 and furthered when he moved to Boston to train in portraiture and the dry plate process. Ogawa is credited for being among the first to provide views of his times to a wider local public, while his contribution to the understanding of the Meiji period outside Japan is considered invaluable. Even though he is best known for illustrations involving collotypes and half-tone prints, Ogawa used a number of other techniques, including ambrotypes, albumen prints, platinotype prints, and stereoviews. Sensationnelle Novität features four of Ogawa’s colour flower collotypes.

Exhibition Organised by Andry Panayiotou

 

H έκθεση Sensationnelle Novität (Συγκλονιστική Καινοτοµία), παίρνοντας τον τίτλο της από το διαφηµιστικό υλικό για µια σειρά από κολλοτυπίες του Μάρτιν Γκέρλαχ, παρουσιάζει έργα των πρωτοπόρων της φωτογραφίας, Mάρτιν Γκέρλαχ και Ογκάουα Καζουµάσα.

Μάρτιν Γκέρλαχ (Μάρτιν Πήτερ Γκέρλαχ)
13 Μαρτίου 1846 – 9 Απριλίου 1918

Ο Γερµανο-αυστριακός φωτογράφος και εκδότης Μάρτιν Γκέρλαχ ήταν ανάµεσα στους πρώτους που πειραµατίστηκαν µε τη φωτογραφία. Η έκθεση συµπεριλαµβάνει οχτώ κολλοτυπίες από την έκδοση Festons und Decorative Gruppen nebst einem Zieralphabete aus Pflanzen und Thieren, Jagd, Touristen- und anderen Geräthen (1893), η οποία πρωτοκυκλοφόρησε στο ιστορικό και πνευµατικό πλαίσιο της Ζετσεσιονιστικής Βιέννης. Ήταν επίσης η πρώτη εκδόση του Γκέρλαχ που συµπεριλάµβανε αποκλειστικά φωτογραφικό υλικό. Τα ευφάνταστα κολάζ που παρουσιάζονται στην έκθεση έχουν επιλεγεί από µια εκτενή σειρά µε 146 κολλοτυπίες. Οι συνθέσεις του Γκέρλαχ αποτελούν καινοτοµία στο πλαίσιο της παράδοσης της βοτανολογικής ανθολόγησης —  όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, η επιθυµία του να “προσφέρει περισσότερα αντί λιγότερα” είχε ως αποτέλεσµα τα κολλάζ του να αποτελούν, εν τέλει, “ένα συνονθύλευµα θεµάτων”.

Ογκάουα Καζουμάσα (γνωστός και ως Ογκάουα Καζούμα ή Ογκάουα Ισσίν)
29 Σεπτεμβρίου 1860 – 6 Σεπτεμβρίου 1929

Ο Ιάπωνας φωτογράφος, τυπογράφος και εκδότης Ογκάουα Καζουµάσα αναγνωρίζεται ευρέως ως πρωτοπόρος στον τοµέα της φωτογραφίας και της φωτοµηχανικής εκτύπωσης στην Περίοδο Μεϊτζί. Μυήθηκε στη φωτογραφία ήδη από τα 15 του, ενώ αργότερα ταξίδευσε στη Βοστώνη όπου εκπαιδεύτηκε στη φωτογραφία πορτρέτων και την τεχνική στεγνής πλάκας. Ο Ογκάουα ήταν από τους πρώτους που παρείχαν εικόνες από την Περίοδο Μεϊτζί στο ευρύτερο κοινό, ενώ η συνεισφορά του στην κατανόηση της εποχής του πέρα από τα σύνορα της Ιαπωνίας θεωρείται ανεκτίµητη. Αν και είναι πρωτίστως γνωστός για τις κολλοτυπίες και µεσοτονικές εκτύπωσεις του, χρησιµοποίησε πολλές ακόµα τεχνικές όπως την αµβορτυπία, την εκτύπωση µε αλβουµίνη, την πλατινοτυπία και την στερεογραφία. Η έκθεση Sensationnelle Novität παρουσιάζει τέσσερις κολλοτυπίες του Ογκάουα που απεικονίζουν λουλούδια.

Οργάνωση Έκθεσης: Άντρη Παναγιώτου